FÖRELÄSNINGEN OM STRESS

Jag var ju på föreläsning i går och satan va bra den var! Han var en bra föreläsare! Det vi fick börja se på en Keynote var "livsglädje eller stress " DU väljer hur du vill ha det" & man började tänka det första man gjorde när man kom in. Men det första kag tänkte på var att det var nästan bara kvinnor, det var två män som satt med sina kvinnor. Är det för att männen inte vågar visa att dom " mår dåligt" eller är det så att tjejer ta på sig mer och gör så det blir mer stress i vardagen? Efter en stund ställde han en fråga vad/vem styr ditt liv & jag tyckte det var en super svår fråga då jag tycker att jag själv styr vad jag vill men ändå inte? Vill jobbet att jag ska jobba så får jag ju jobba om jag säger nej så får jag inte några pengar till hyra och då har jag ingenstans att bo eller leva. Hur tänker ni? Lever du det liv du vill? Om inte - vad gör du för att komma dit? Det är en fråga ni kan ställa er och fundera. Han berättade också att i nuet har det blivit mer stress pga utav alla mobiler och skärmar exempel: tv,iPad m.m. & att man lägger för många timmar på att hålla koll och titta på en skärm, det VIKTIGASTE man skulle göra för att minska stressen var MOTION, TERAPI OCH VARA UTE I NATUREN. Du ska SJÄLVKLART FÅ BERÖRING, sa han också. Du ska helst röra dig 30-45 minuter varje dag! & vet ni en sak som fick mig att tänka en massa efteråt? GISSA hur många kramar man ska få om dagen? Hur många kramar får du om dagen? Jag räknade ut att jag kanske får 1-5? Vet ni att man ska ha 12 stycken kramar om DAGEN!! Om man ska kramas i 10-20 sekunder varje kram! SÅ detta blir en träning här hemma! MER KRAMAR! DE han gav som tips i slutet var att: ta inte allt så allvarligt & våga göra misstag & våga drömma!